Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?
Strona internetowa jest najlepszą wizytówką firmy – opinii, informacji czy lokalizacji szukamy właśnie w Internecie. Według wyników badań prowadzonych przez Google, około 70% konsumentów decyduje się na skorzystanie z usług firmy, która istnieje w Internecie i ma swoją stronę www. Ta dobrze przygotowana i wypozycjonowana pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców i podnieść rozpoznawalność marki.
Podstawy firmowej strony www
Warto na początku określić, w jakim celu strona ma powstać, określić grono odbiorców oraz przeprowadzić analizę usług czy produktów marki. Pozwoli to ustalić strategię prezentacji oferty, wypromować działalność i zyskać zaufanie klientów. W zależności od potrzeb i funkcji możemy stworzyć podstawową stronę one page pełniącą funkcję wizytówki z najważniejszymi informacjami o firmie lub bardziej rozbudowaną stronę z wieloma podstronami.
Istotnym krokiem przy zakładaniu firmowej strony internetowej jest wybór domeny składającej się z nazwy własnej oraz rozszerzenia, np. .pl, .com. W tym przypadku najczęściej jest to po prostu nazwa firmy plus rozszerzenie. Nazwa domeny powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania, by bez trudu można było odnaleźć stronę w sieci.
Klienci chętniej skorzystają z usług firmy, która informacje na swojej stronie podaje w sposób jasny i czytelny, dlatego opis powinien wyjaśniać, czym przedsiębiorstwo się zajmuje i jaki jest zakres jego działalności, by wzbudzić zaufanie czytelnika. Strona powinna być atrakcyjna nie tylko pod względem wizualnym, graficznym, ale również treściowym. Atrakcyjny content jest najprostszą drogą do zapewnienia ruchu na stronie i wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Treść powinna być przede wszystkim spójna i wartościowa merytorycznie. O tym, jaki tworzyć wysokiej jakości artykuły i teksty SEO pisaliśmy w naszym poprzednim artykule.
Co jeszcze powinno się znaleźć na stronie firmowej?
Czytelnik w pierwszej kolejności zwraca uwagę na stronę główną, w szczególności jej górną część. Powinny się tam znaleźć zwięzłe i jasne komunikaty, chwytliwe nagłówki oraz przyciski zachęcające do akcji. Kolejną kwestią jest menu. W takim standardowym najczęściej pojawia się zakładka „O nas”, gdzie można zawrzeć opis działalności, genezę firmy, dewizę czy wartości, jakimi się ona kieruje. W kolejnej podstronie powinny się znaleźć informacje o szczegółowej ofercie i zakresie usług czy dostępnych produktów.
Ważne jest zachęcenie potencjalnych klientów do kontaktu. Wyróżnić kluczowe dane kontaktowe firmy możemy przez umieszczenie ich w menu, w zakładce „Kontakt” oraz utworzenie formularza kontaktu, dzięki którym klient w łatwy i szybki sposób będzie mógł zadać nam pytanie.
Oprócz standardowego menu, na stronach internetowych firm dość często pojawiają się podstrony takie jak galeria zdjęć, przegląd realizacji, portfolio, opinie czy FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Jeśli zajmujemy się sprzedażą, konieczne będzie też wdrożenie regulaminu korzystania z serwisu.
Na uzupełnienie…
Dopełnieniem firmowej strony internetowej będzie połączenie jej z profilami na mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. W znacznym stopniu pomaga to w budowaniu marki i jej pozycji oraz tworzeniu relacji z klientem. Ciekawym rozwiązaniem jest również blog – skuteczne narzędzie SEO marketingu pozwalające wypozycjonować stronę i zwiększyć sprzedaż. Newsletter z kolei pomoże nam utworzyć bazę potencjalnych klientów. Klienci chętniej będą się do niego zapisywać, gdy w zamian otrzymają np. rabat na zakupy.
Pamiętajmy, że firmowa strona powinna być responsywna, czyli poprawnie wyświetlać się i dopasowywać do urządzeń mobilnych i rozmiaru ich ekranów. Klienci obecnie korzystają z telefonów czy tabletów częściej niż z komputerów, ważne więc, by na tych urządzeniach strona działała bez zarzutów.
Poprzeczka w technikach tworzenia stron internetowych nieustannie się podnosi. Warto wykorzystać niezwykle wysoki potencjał Internetu i zbudować stronę dla firmy, która rozwinie nasz biznes i przyciągnie rzesze klientów.