Facebook Pixel na WordPress – czy warto i jak go zainstalować?

Działasz w branży e-commerce i posiadasz stronę lub sklep internetowy, w którym sprzedajesz swoje produkty? Chcesz rozszerzyć działalność i rozwijać firmę? Dobrze będzie zaistnieć w mediach społecznościowych. Coraz częściej wychodzą one naprzeciw przedsiębiorcom, nie tylko jednostkom indywidualnym. Stały się już tak skuteczną metodą marketingu, że w odpowiedzi na szybki rozwój ich funkcjonalności powstają nowe narzędzia przenoszące sprzedaż na wyższy poziom.

Reklamy Google na Facebooku mogą przynieść ogromne korzyści, szczególnie z wykorzystaniem Pixel Facebook. Jeśli więc temat marketingu w Internecie jest Ci znany i chcesz wdrożyć nowe rozwiązania, by go rozwinąć, koniecznie powinieneś poznać możliwości tej wtyczki.

 

 

Czym jest Pixel Facebooka i jakie daje możliwości?

Pixel jest bardzo niepozorny – to krótki kawałek kodu HTML o długości zaledwie kilku linijek. Każde konto firmowe na Facebooku posiada swój własny Pixel do wygenerowania, nie trzeba też za niego płacić – jest wtyczką darmową. Instalowany jest na stronie internetowej, gdzie zbiera informacje na temat osób ją odwiedzających. Choć jest mały i niewidoczny, może zrewolucjonizować Twoje kampanie reklamowe i tym samym znacznie podnieść wyniki sprzedaży. Na czym polega jego działanie?

Pixel śledzi poczynania osób odwiedzających Twoją stronę lub sklep internetowy. Cenna dla Ciebie jest już sama wiedza o tym, czy ludzie przejrzeli Twoje produkty, dodali coś do koszyka, złożyli zamówienie, czy może nie zrobili nic. Zastanawiałeś się kiedyś, skąd Facebook wie o nas tak wiele? Czasem użytkownik ma wrażenie, że portal ten czyta mu w myślach nawet wtedy, gdy na nim nie przebywa. Dzięki Pixelowi w bazie pozostaje ślad mówiący, jakie działania ludzie podejmują, na jakie strony wchodzą, co kupują, czego szukają, jaką formę płatności wybrają i wiele, wiele innych szczegółów. Co więcej, teraz wie o tym nie tylko Facebook, ale także Ty.

 

Jak w praktyce działa Pixel Facebook?

Wyobraź sobie, że chcesz w prezencie świątecznym podarować mamie biały swetr. Przejrzałeś kilka stron internetowych, portali z aukcjami, a później między innymi na Facebooku napotykałeś reklamy białych swetrów? To właśnie działanie Pixela. Poprzednio odwiedzane sklepy zorientowały się, że jesteś zainteresowany zakupem jednego z ich produktów, dlatego podjęły działania przybierające różne formy i mające na celu przekonanie Cię do sfinalizowania poszukiwań.

 

Funkcje Facebook Pixel

Ten kawałek kodu, którym jest Pixel, posiada wiele przydatnych funkcji i możliwości, które potrafią zdziałać cuda w zakresie Twoich działań marketingowych na Facebooku, ale także Messengerze czy Instagramie. Co umożliwia ta wtyczka?

 

Tworzenie grup odbiorców

Z pomocą Piksela możesz precyzyjnie określać grupy odbiorców, do których chcesz trafić i które są dla Ciebie priorytetem oraz modyfikować i adresować treści reklam specjalnie dla nich. Jakie masz możliwości w tym zakresie? Możesz skierować reklamę do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją lub inne, określone strony internetowe. Możesz też zaadresować je do osób, które Twojej witryny w ostatnim czasie nie odwiedzili lub takich, które spędziły na niej najwięcej czasu, a nawet tych, które opuściły zakupowy koszyk i zrezygnowały z zakupów! Za pomocą Pixela możliwe jest również stworzenie grup podobnych odbiorców, przy czym uwzględnia się ich wiek, płeć czy zakres zainteresowań. Zwiększa to szansę na to, że trafisz do grona osób zainteresowanych Twoimi usługami. Oczywiście im większej liczbie internautów wyświetli się Twoja reklama, tym bardziej wzrastają szanse na sprzedaż.

 

Śledzenie i analiza konwersji

Dzięki Pikselowi masz możliwość monitorowania działań potencjalnych klientów wchodzących na Twoją stronę. Dostajesz również informację, z jakich urządzeń korzystają. Wiedza ta jest cenną wskazówką przy tworzeniu jeszcze bardziej skutecznych reklam oraz nieustannym doskonaleniu strony internetowej. Dowiesz się, czego na niej brakuje, czy w wersji mobilnej wszystko działa tak, jak powinno, z jakiego powodu klienci rezygnują z zakupów, do jakiego procenta potencjalnych kupujących trafiają reklamy, czy użytkownik wyświetlił je na telefonie, komputerze czy tablecie oraz które z nich są najbardziej skuteczne i opłacalne. Niewątpliwą zaletą bohatera dzisiejszego artykułu jest to, że umożliwia on śledzenie wielu zdarzeń jednocześnie. 9 z nich to zdarzenia standardowe, obejmujące między innymi wyświetlanie kluczowych stron, wyszukiwanie, dodawanie produktów do koszyka czy listy życzeń, rozpoczęcie płatności, zakup czy samo zainteresowanie. Dodatkowo możesz tworzyć niekończoną ilość zdarzeń niestandardowych według uznania i potrzeb.

 

Optymalizacja reklam

Uzyskane za pomocą Piksela informacje i dane możesz wykorzystać w celu optymalizacji reklam, by były jeszcze bardziej atrakcyjne i zachęcające dla potencjalnych klientów. Narzędzie to podpowiada, kto klika w Twoje reklamy, możesz więc udoskonalić je, by lepiej trafić w gusta tych najbardziej aktywnych użytkowników. Upewnisz się też, że treści marketingowe trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców.

 

Remarketing

Z pewnością jest to jedna z istotniejszych, jeśli nie najważniejsza opcja oferowana przez Piksel Facebooka. Czym jest remarketing? W dużym skrócie – jest to rodzaj kampanii Google Ads, którą wykorzystuje się w celu ponownego wyeksponowania treści reklamowej tym użytkownikom, którzy odwiedzili już stronę czy sklep internetowy i byli zainteresowani produktem czy usługą. Dzięki Pixelowi możesz przygotować reklamy spersonalizowane i efektywne, skierowane na przykład do osób, które w ostatniej chwili zrezygnowały z zakupów lub jedynie dodały produkt do listy życzeń.

 

Jak zainstalować Facebook Pixel na stronie na WordPress?

Wydaje Ci się, że instalacja Piksela to skomplikowany proces? Wręcz przeciwnie, jest to prosta czynność, jednak istotne jest, by zrobić to prawidłowo.

Jak więc utworzyć Piksel na stronie lub sklepie internetowym na WordPressie?

Przede wszystkim konieczne jest posiadanie firmowego konta na Facebooku. Tam generujemy Piksel, wchodząc w Menadżer zadań, a następnie, po rozwinięciu zakładek, klikając „Piksele”. Nazywamy nasz Piksel i wybieramy opcję dodawania ręcznie kodu do witryny. Następnie pozostaje skopiowanie kodu, który następnie wgramy do naszego WordPressa, wklejając go w „Wygląd” –> „Edytor”. W ten sposób Piksel zostanie zainstalowany na każdej z podstron.

Możemy także skorzystać z gotowej wtyczki w WordPress. Proste, prawda?

Przygoda z Facebook Pixel to ogrom możliwości. Od teraz możesz obserwować naoczne efekty Twoich ulepszonych i spersonalizowanych działań marketingowych. Będziesz miał też dostęp do informacji, o których nawet nie myślałeś, że mogą być przydatne, warto więc wykorzystać je wszystkie i obserwować, jak sprzedaż Twoich produktów wzrasta, a rzesza wiernych klientów powraca właśnie do Twojego sklepu.